تولید کننده انواع مصنوعات چوبی
تولید کننده انواع مصنوعات چوبی

arkachoob

span>
  • آرکا چوب تولید کننده انواع مصنوعات چوبی
آخرين مطالب
آشپزخانه و خانه

 

آشپزخانه و خانه

 

 ضروریات آشپزخانه ( آنچه که هر آشپزخانه باید داشته باشد ) تغییر کرده است . چند سال پیش کابینتهای سفارشی شده ، یکی از چند گزینه موجود در فهرست هر طراح بود . امروزه پیشخوانهای گرانیتی و کف پوش های سنگ طبیعی غوغا می کند . هم چنین جزیره های بزرگ ( پیش خوان یا میزی که درست در وسط آشپز خانه قرار گرفته و مرکز فعالیت های این مکان می شود ) شیرهای آب کنار اجاق گاز مخصوص پر کردن کتری ، یخچالهای کشودار ، اجاق گازهای آنچنانی ، کشوهای برچسب دار و راحت و انواع بی شماری از کابینت های مخصوص اشیا ء موجود است . از جمله کابینت های جا بشقابی دار ، قسمت باز یافت ، کابینت مخصوص تلویزیون و این چیزها هم که دیگر کاملا عادی ومصرفی شده .

 

 

جزیره :

یکی از چیزهایی که بیش از دیگر طراحی ها در آشپزخانه طرفدار دارد جزیره است . جزیره ها ممکن است سفارشی یا آماده ، چراغدار یا یک میز ساده باشند ، اما وقتی در جای خود قرار بگیرند کانون تمام فعالیت های آشپز خانه میشوند . قبل از سفارش یا خرید آن اندازه اش را با چیدن جعبه هایی با همان اندازه ها روی کف آشپز خانه امتحان کنید . حدود یک هفته با وجود این جعبه ها توی آشپز خانه بچرخید و بر اساس نیاز خود آن هارا باریکتر یا بلندتر کنید تا اندازه ی مناسب دستتان بیاید .

آشپزخانه

آبدارخانه (مطبخ) :

آبدار خانه دوباره خیلی باب شده است ، اگر خانه تان آبدار خانه دارد خوش به حالتان . با نقاشی و نور پردازی و گذاشتن کابینتها ی در شیشه ای توی آن ، این مکان را باز سازی کرده و یا با درست کردن بار ، جای سرو پیش غذا یا بوفه از آن به عنوان مکانی برای پذیرایی استفاده کنید . یا این که یک میز تحریر و کامپیوتر در آن گذاشته ، و کاربری آن را تغییر دهیید .

چوب ویراق کابینت ها هم باسابق فرق کرده است ، سال ها پیش چوب بلوط طرفداران زیادی داشت ، اما حالا چوب غان ، افرا ، توسکا و گیلاس متداول شده است . یراق های فرسوده و رنگ شده نیز مد شده اند که خبر خوشی است برای کسانی که میخواهند کابینت هایشان را بازسازی کنند .

آشپزخانه را میتوان فقط با افزودن تزیینات پنجره و چندین وسیله تزیین کرد ، به همین سادگی به علاوه سطوح موجود در آشپز خانه و مواد اولیه ی آن ها گران بوده و عوض کردنشان سخت است . بنابر این تغییر دادن این اجزاء راحت تر و با صرفه تر است . اما با توجه به استانداردهای امروزی دکوراسیون ، به دلیل این که پارچه ها مبلمان و لوازم دیگر در آشپز خانه ، بر خلاف جاهای دیگر منزل زیاد بارز و چشمگیر نیستند ، آشپزخانه ممکن است کمی سرد به نظر آید .

اکثر سطوح سخت مانند سرامیک کف ، چینی ، استیل و شیشه شاید نتوانند محیط گرم و مطلوب شما را در آشپز خانه ایجاد کنند اما شما میتوانید با به کارگیری شیوه هایی ،گرما را به محیط آشپز خانه تان بیاورید.

راه هایی باری گرم تر نشان دادن آشپزخانه :

به عنوان ظریف کاری ، کمی چوب را در کف یا کابینت ها به کار گیرید .

از رنگهای گرم ( زرد ، طلایی ، نارنجی ، قرمز ) استفاده کنید .

پرده های پارچه ای و کوسن ها را به کار ببرید.

برای لوازم خود طرح های بافت دار انتخاب کنید .

توی آشپز خانه فرش یا کناره پهن کنید .

از مبلمان مستقلی چون جزیره ، کمد چینی آلات و میز استفاده کنید .

چیزهایی مثل قفسه ی کتاب یا سکویی برای عصرانه خوردن را فراموش نکنید .

آثار هنری یا کلکسیون تان را در معرض دید بگذارید .

از گل و گیاه طبیعی بهره بگیرید .

بهبود بخشیدن رنگ ، طرح و هویت آشپز خانه به آن چهره جدید میبخشد ، بی آن که زحمت بازسازی را در پی داشته باشد . از آن جا که دیوارهای آشپز خانه فضای خالی نسبتا کمی دارد حتی میتوانید از رنگها ی تند استفاده کنید و هیچ واهمه ای از تندی بیش از حد آن نداشته باشید . رنگ دیوارها را بر اساس پارچه یا کاغذ دیواری موجود در محیط تعیین کنید و یا رنگ مایه ای را انتخاب کنید که با کابینت ها و لوازم هماهنگ ویا متضاد باشد .

آشپز خانه کانون اکثر کارهای خانه است ، پس اگر فضا اجازه دهد ، جا دارد که گوشه ای را به یک میز تحریر اختصاص دهید . آنرا به یک تلفن ، چراغ طبقه ای برای کتاب های آشپزی و چند کشو برای خرده ریز ها مجهز کنید . در این صورت گوشه ای دنج و مفیدی در خانه تان خواهید داشت .

 

کابینت

 

دورنمای کابینت ها :

نگاهی به بالا بیاندازید ، آیا بالای کابینت های دیواریتان خالی است .؟ اگر چنین است ، جای خوبی برای به نمایش گذاشتن اشیاء مشابه مثلا پارچ ها و کتری های سنگی است ، آنها را با نظم و ترتیب آن جا بچینید . اگر یکی دو سری ظرف دارید ، آن هارا از کوچک به بزرگ کنار هم بچینید و بین هر دسته فاصله بگذارید . سینی ها دیس ها و حتی آثار هنری را به عنوان پس زمینه مجمو عه های دیگر به دیوار تکیه دهید یا بیاویزید .

دیوار بین کابینت ها :

قسمتی از دیوارهای ما که بین کابینت های دیواری و سطح کابینت های پایین قرار دارد ، بهترین مکان برای دکوراسیون آشپز خانه است ، احتمالا این قسمت به هنگام کار در آشپز خانه بیش از هر جای دیگر جلوی دید شماست پس تزیین آن واقعا لازم است . طرح های مورال روی کاشی ، یا طرحی که از کاشی های هنری ایجاد میشود ، و یا کاشی های رنگارنگ و پراکنده ، برای نصب در چنین جایی مناسبند . زدن نوارهای باریک با طرح های برجسته ، نوار های منجوق ومهره دار ، کاشی های استیل ، یا حتی قطعاتی آیینه کاری متفاوت خواهد یود .

جایی برای استراحت :

اگر توی آشپز خانه جایی برای نشستن درست کنید ، مکان دلچسبی برای دور هم جمع شدن خواهید داشت . مهم نیست که این مکان به بزرگی و مفصلی اتاق نشیمن باشد یا فقط گوشه ای با یک میز و یک صندلی ، آنچه مسلم است این جا مکان مطلوبی برای اهل خانه است . تصورش را بکنید هنگامی که همسرتان دارد سبزیجات را خرد میکند شما فنجان چای به دست روی صندلی نشسته اید ، بچه هارا صدا میکنید تا دورتان را بگیرند و در همان حالی که سوپ قل قل میجوشد برایشان کتابی بخوانید، این کار باعث نزدیک شدن اعضاء خانواده به همدیگر میشود .

نو سازی های کابینت :

بسیاری از کابینت ها را میتوان با یک برنا مه خوب نو و زیبا کرد .

جلوی کابینت ها را با برچسب طرح گیاهان دکوپاژکنید .

روی در های کابینت مضامینی را نقاشی کنید یا شابلون بزنید .

قسمت داخلی در را به شکل مستطیل بریده ، بردارید به بالا و پایین آن از داخل میله ی پشت دری وصل کنید و پرده ی پارچه ای به آن ها بزنید .

با نوارهای خیزران ، ترکه ، یا قیطان در هارا تزیین کنید .

به جای پانل ها ی جلویی در ها شیشه ای ساده، مشجر ، شیار دار یا مشبک بزنید .

به جای پانل های جلویی در ها از پشت به آنها تور سیمی درشت یا ریز بزنید .

 

جادادن ومرتب کردن :

تفکیک و جدا سازی دو امر ضروری در این مرحله است . قاشق ها ، قاشق های خوراک پزی و کاردهای آشپزخانه را قسمت پر کار آشپز خانه توی یک ظرف سرامیکی قدیمی یا یک سری لیوان استیل براق کنار اجاق گاز بگذارید . یک سینی قشنگ روی پیشخوان گذاشته بطری روغن ، سرکه و ادویه جات را توی آن قرار دهید . با گذاشتن یک جانانی در پوش دار ، بسته های پاستا را توی آن نگه دارید تا هم مرتب باشند و هم جای کمتری بگیرند .

فضایی برای گل و گیاه :

گیاهان ، زیبایی و طراوت طبیعت را به اتاق میاورند . آنها را در گوشه ها ، روی جزیره ها یا روی کابینت ها بگذاریدتابه کابینت های دراز وبی روح لطافت ببخشند . گلدان گیاهان را با سبک اتاق هماهنگ کنید . مثلا سطل های قدیمی یا گلدان های پر نقش و نگار سفالی ،گل وگیاه مصنوعی خود را قبل از گذاشتن در گلدان ، توی یک قطعه استایروفوم فرو کرده ، مقداری خزه خشک را توی گلدان روی آن بریزید . گاه گلهای مصنوعی خود را با دوش آب بشویید .

 

گردآوری:

آرکا چوب


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





?